23 Ağustos 2008 Cumartesi

GÖNLÜMDEKİ GÜVERCİNLERİN KANAT SESLERİ

AYŞE YAMAÇ

GÖNLÜMDEKİ GÜVERCİNLERİN KANAT SESLERİ

Gönlümde güvercinleri okşamıştım bunca yıl; ölü olduklarını sanarak. Dizelerle canlanıverdiler sanki; yüreğimi kanat çırpınışlarıyla sarsarak. Silkinip çıksın istedim tüm günahlar, “yay bakışlı bir çinlinin unuttuğu aynadan”.

Yüreğimde büyümeyen bir çocuk gizliydi hep; saldı birden uçurtmasını rüzgarlara; tutundum iplerine hemen, uykularımda.

Unutulmalara kuruluydu saatim. Damlalarım gidenlerin ayak izlerindeydi… Kalan hep bendim. “Ölü kelebekler sokağına “ değilse de ölü güvercinler sokağına giriyordum hep, kendi şiirim ellerimde. Oysa şimdi,

“önce sesin geldi

aralandı kapılarım

ardında şaşkın bulutlar çıkmazı

sonunda sen

gönlü güvercinli kadın

….”

Diyen dizeleri okuyordum hayranlıkla; bana yazılmış gibi… Bende daha bitmeyen sevdalarım ağlıyordu,

“sen bende daha bitmedin ki

gönlü güvercinli kadın” dizelerinin peşi sıra.

Kim bilir kaç sevdalı bakışın yarısında kalmıştım? Nasıl işlemesin dizeler yüreğime?

“el etme öyle

aşk bu

şakaya gelmez

ben daha gözlerinin yarısındayım”

Denizime varmadan kayboldu sular. Yüzümdeki solgun çizgilere yenileri eklendi. “Gidin!” diye bağırdım arkalarından;

“…

hepiniz gidin

bana yalnız kuşları

ve çocukları bırakın”

Anladım ki bu dizeler gölgemdi benim, sokakların sancısını yüreğime taşıyan. Ve ozanın haykırışı, beni bana haykıran:

“bir gün sizi tutup buralara getirsem

diner mi bilmem

sancısı sokakların”

Büyümeye başlardı darağaçları içimde, ağlardım. İçimdeki çocuğun beni terk etme korkusu ağır basar; sağanağım içimde sele dururdu. Gece ağır ağır örterken üstümü, ay bile unutmuş olurdu doğmayı.

Gönlü Güvercinli Kadın, köpürterek simsiyah saçlarını, gülümsedi dizeler arasından. Son sayfadaki “eski sözler” anıları oynaştırırken, kitabı kapatmak hiç içimden gelmedi. Doyasıya yıkandım bu dize sağanağında. Gönlüm de gözüm de şiire doydu.

Tekin Gönenç

Gönlü Güvercinli Kadın, Cep Kitapları, 1997, 5. Basım.

Kocaeli Üniversitesi 1998 Akademik Ödülü

Hiç yorum yok: